WhatsApp

Web Tasarımda Renk Seçimi

Web Tasarımda Renk Seçimi

Sahip olacağınız web siteniz aynı zamanda pazarlama aracınız olacaktır. Ürün ya da hizmetleriniz için vitrin olacak siteniz sayesinde dijital dünyada sizde yer alacaksınız. Bu yüzden web tasarımınızın en kusursuz biçimde olması, özellikle renk seçimlerinin kurumsal kimliğinizi en iyi yansıtacak şekilde seçilmesi gerekir. Peki başarılı bir web tasarımda renk seçimi nasıl yapılır? bu konuda gerekli bilgileri vermek istiyoruz.

Kurumsal Kimliğinize Uygun Renk Seçimini Nasıl Yapmalısınız?

Web siteniz hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayan en önemli pazarlama araçlarından birisidir. Bu yüzden kurumsal kimliğinizi tam olarak yansıtmalıdır. Web tasarımda renk seçimi, web sitenizin hizmet verdiği sektör ve amacına göre değişiklik göstermelidir. Buna uygun olmayan renkler sitenizi ziyaret eden kullanıcılar üzerinde olumsuz etki yaratır. Mesela çevreci bir firma iseniz ve kuruluş amacınız buna yönelikse yeşil tercih edilmesi doğru olacaktır. Yine bir sağlık kuruluşu iseniz hijyeni temsil eden mavinin kullanılması tercih edilebilir. Çünkü renklerin bir dili vardır ve renk, karşınızdaki kişiyi etkileme, bilinçaltına mesaj gönderme açısından son derece önemlidir.

Web tasarımda renk seçimi yapılırken mutlaka potansiyel ziyaretçilerinizin demografik yapısı dikkate alınmalıdır. Genç bir kitleye hitap edecek site ile yaşlı bir kitleye hitap edecek web sitesinde kullanılacak renklerin aynı olmaması gerekir.

Web Tasarımında Kullanılan Renkler ve Etkileri

Web tasarımda renk seçimi yapılırken mutlaka şu renkler kullanılmalıdır, şu renkler kesinlikle kullanılamaz gibi bir kriter bulunmuyor. Ancak gözü fazla yoracak, parlak renklerin arka planda kullanılmaması daha doğru bir seçimdir. Yine renklerin anlamları ülkelere, kültürlere göre değişebilir. Bu yüzden renk tercihi yapılırken çok yönlü düşünülmeli, ürününüzü/hizmetinizi pazarlayacağınız ülke ve kültür de göz önünde bulundurulmalıdır. Gelin şimdi web tasarımda kullanılabilecek renkler ve etkilerinden bahsedelim:

·        Beyaz: Temizliği, masumiyeti, asaleti ve güveni simgeleyen beyaz, web tasarımda arka plan olarak çok fazla tercih edilir. Kurumsal firmaların büyük çoğunluğu arka planda tercihlerini beyazdan yana kullanır. İlaç firmalarının ekseriyeti beyazı tercih eder. Her ne kadar saflık, temizlik anlamlarını taşısa da Japonya’da beyazın ölümü temsil ettiğini de hatırlatmakta fayda var.

·        Siyah: matemi ve hüznü çağrıştıran siyah, kullanıldığı ortama karamsar bir hava katar. Kendine güveni ve konsantrasyonu temsil eder. Çin kültüründe ise genç erkek rengi olarak öne çıkar.

·        Mavi: İnsana huzur veren, dinlendirici özelliği bulunan mavi ve tonları web tasarımda çok fazla kullanılır. Tıp, hükümet sistemleri, güvenlik sektörü web sitelerinde maviyi en çok tercih edenlerdir.

·        Kırmızı: Dinamikliği, mutluluğu, hareketi temsil eden kırımızı, insanlarda bu duyguları harekete geçirdiği için büyük markaların en fazla tercih ettikleri renktir. Kırmızının insanları kendine çekme, etrafında toplama gibi bir özelliği vardır. Uyarı anlamı taşıdığı için fast-food şirketlerinin çokça tercih ettiği renklerden bir tanesidir.

·        Yeşil: Soyut bir gücü olduğuna inanılan yeşil, insanları rahatlatır. Doğayı ve çevreyi anımsattığı için yardım örgütlerinin, yardım kuruşlarının, organik ürün satıcılarının yoğun kullandığı bir renktir.

·        Sarı: Bilgeliği simgeleyen ve insana coşku veren sarı, geçici dikkat için tercih edilir. Buna uygun sitelerde hâkim renk olarak öne çıkar.

Her ne kadar ilk akla gelen renkler bunlar olsa da renkler, çok daha fazlalaştırılabilir. Farklı tonlar ile başka renkler elde edilebilir. Sadece tek bir renk değil, birden fazla renk de uyumlu biçimde kullanıldığında başarılı sonuçlar verir. Argeweb olarak web tasarımda renk seçimi konusunda detaylı araştırmayı yapıyor, kurumsal kimliğinize en uygun olacak hale getiriyoruz.